BLOG ABANG PIZ

Aku Ada Banyak Benda Nak Cerita


Ideal vs Reality

Petang tadi sembang dengan kawan pasal Articulate Storyline untuk design elearning course. Aku tunjuk sample yang aku boleh buat kalau aku ada masa berbulan untuk focus buat itu sahaja. Dia pun ada mentioned ada company bagitau dia untuk buat graphic orang lain, untuk design content orang lain dan programming orang lain.

Aku cakap in an ideal situation memang kita nak macam tu. Tapi kita takkan jadi special kalau tahu satu benda sahaja. Kita akan jadi special bila kita boleh tulis paper, buat presentation, buat design, buat video, buat learning content dan segala benda yang lain. Dan itulah realitynya dalam hidup ni kalau kita nak jadi extra. Macam kau seorang licensed counsellor tapi kau boleh jaga OBS untuk live stream.

Dan kita patut ready nak transfer the knowledge pada bila² masa. Sebab ada satu masa nanti kau ada knowledge tapi kau tak boleh nak buat. Cuma masalahnya tak semua yang nak the knowledge.



Leave a comment

Design a site like this with WordPress.com
Get started